ff snel - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu ff snel - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

ff snel

Door: elkrommo

Blijf op de hoogte en volg rob

14 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Eenmaal aangekomen bij het motel, deel ik het appartement met Johan en Robert. Ik haal bij de receptie een internet code voor 100Mb. Vervolgens zet ik het verslag, foto’s en de dolfijnvideo on-line. Dit duurt ff dus na het douchen, laat ik de laptop aanstaan en gaan we lopen richting de stad om te eten bij de Tai. Dat schijnt hier het beste restaurant te zijn. De wandeling, op mijn teenslippers, is wel iets verder dan ik dacht. Maar goed we lopen toch al veel dus dit kan er ook wel weer bij. Na 3 kwartier komen we in het stadscentrum. De tai ligt natuurlijk helemaal achterin. Het centrum heeft wel een aantal winkels, maar is niet echt gezellig. Aangezien het 20:30 uur is, is eigenlijk alles behalve pub’s en restaurants dicht. Ik zie nog wel een grote outdoor zaak, maar is natuurlijk dicht. De supermarkten zijn nog wel open, maar daar waren we inmiddels al geweest. Als we bij de Tai aangekomen zijn, is het geen enkel probleem om binnen te komen. Het is goed druk, maar we zijn zeker niet te laat. Claudine had namelijk gezegd dat de restaurants, na 21:00 uur niet meer serveerden. We nemen bier met z’n vieren en bestellen lekker hete nudels. Het smaak allemaal perfect en nadat we het 2de biertje hadden weggewerkt en we geen koffie meer konden krijgen, gingen we naar de McDonald voor koffie en internet uiteraard. Ook hier geen koffie, maar wel sundae en internet. FF kijken of de mensen al hadden gereageerd en kijken hoe het met de aangekondigde Cycloon zit. Blijft spannend of we op FOX gletsjer kunnen komen met de aangekondigde weersellende. Ik lees een paar mail’s en wat antwoorden op Facebook. Neef Rein, vindt mijn reis ook leuk. Top dat hij mee leeft, zoals velen. We keren weer huiswaarts en liggen rond 23:00 uur op 1 oor.
Vrijdag 14 maart Abel Tasman Park
Om 06:30 uur gaat de wekker om vervolgens lekker te douchen en ontbijt te maken. Vervolgens om 07:50 uur zitten we in de bus richting het Abel Tasman park. Ik ga zee Kayakken en het weer is onbewolkt en prachtig.

  • 14 Maart 2014 - 11:45

    Josee:

    hey lieve wereldreiziger!onder het genot van een lekker bakkie lees ik weer met plezier je verslag, ben gelijk gaan kijken op de satelliebeelden naar Lusi,gelukkig is ze al wat afgezwakt, maar er wordt wel veel regen verwacht in NZ.ik hoop dat je er geen hinder van zal ondervinden! Ook heb ik gekeken naar de Fox, wat prachtig en overweldigend zal die wandeling weer zijn, ik kijk al weer uit naar je verslag en bijbehorende fotoos. Ik heb vroegâh mijn voetstappen achtergelaten op de Aletschgletsjer en dat was al indrukwekkend, ben reuze benieuwd naar jou ervaring op de Fox! ik hoop dat de weergoden je gunstig gezind zijn!!
    doe voorzichtig...liefs x

  • 14 Maart 2014 - 13:39

    Mijntje:

    Zo 'k heb je epistels weer geconsumeerd. Jammer dat het weer niet helemaal naar wens was, maar je kan niet alles hebben. Leuk hoor die dolfijnen , al die dieren, dat moet op zich al een hele belevenis zijn. Xm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 23793

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: