aankomst Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu aankomst Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

aankomst Arusha

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

11 Juni 2017 | Tanzania, Arusha

Tanzania- 11-juni 2017

Vanmorgen vroeg opgestaan, mijn automatische wekker was al voor 06:00 uur gegaan. Na een gezellig feest van Opa Henk Krops die 85 jaar was geworden ben ik rond 23:00 uur naar bed gegaan! Ik kon wel wat slaap gebruiken, want de avond daarvoor had ik ook maar 3 uurtjes gepakt(gezellige avondje bij jarige Henk en daarna nog kaarten).
Mijn spullen waren al helemaal klaar dus ff yoghurt ontbijtje, afscheid nemen van de meiden, om vervolgens naar Schiphol af te reizen. Was het altijd maar zo rustig op de A1.
Iets over half acht stond ik bij vertrekhal 2, ik neem afscheid van Marjolein en loop de luchthaven binnen. Op zich had ik al ingecheckt, maar doordat ik nogal wat bagage bij me had wilde ik wel op tijd zijn. Het was toch weer behoorlijk druk. Na het afgeven van mijn rugzak en NorthFace tas, respectievelijke 11 en 19 KG, kon ik na het douane schouwspel een lekkere espresso gaan halen. Aangezien ik nog ruim anderhalf de tijd had, nam ik het er goed van.
Toen ik een uur later richting Gate liep, liep ik Clint Kenswiel tegen het lijf. Hij ging naar Bonaire. Aangezien ik hem zeker al 15 jaar niet meer had gezien was het wel leuk om even wat uit te wisselen. Hij moest zich haasten want ipv Gate E moest hij F hebben.
Keurig op tijd kon ik boarden en nam plaats op stoel 35H. Ik raakte al gauw met een vrouw in gesprek die voor haar werk naar dar es Salam moest. We hoopten dat er niemand tussen ons in kwam te zitten, want ik had de dag ervoor nog gekeken naar vrij plekken. Helaas kwam op het laatste moment 1 Afrikaan tussen ons zitten. We stegen op tijd op en ik amuseerde me met de film “Logan” en daarna nog wat zitten lezen. De reis verliep voorspoedig en na 8 uur kwamen we aan op het vliegveld van Kilimanjaro. Het is een klein vliegveld, inmiddels was het al donker en konden we lopend naar de Visa balie. Wat is het toch in Europa goed geregeld. We moesten extreem lang wachten, ondanks dat ik al een visum had, om door deze plichtplegingen van vingerafdrukken, paspoort controle en zelfs weer je spullen door een scanner, te komen.
Buiten stonden allerlei mannetjes met borden en die van Matoke Tours stond er ook. Er stond al een stel te wachten, die ik al gespot had. Aangezien we aardig lang op de 4de persoon moesten wachten, hebben we alvast kennis gemaakt. Robin en Susan komen uit Bergen op Zoom en hebben al vaker gereisd. Altijd leuk om reiservaringen te delen. Onze 4de man, Marcel, kwam eindelijk na 3 kwartier ook aan. We stappen in de Jeep en gingen richting Arusha. Marcel had ook la vaker in Afrika gereisd en ook in Kenia. Hij blijft alleen voor de beklimming. Het stelletje gaat net als ik, na de beklimming de safari doen, waaronder het Strengetje park. Na een reddelijk goede weg en wat bijpraten, blijk Marcel in Den Haag te wonen en controller te zijn bij de VVD op de Maritskade.
Als we na een klein uur bij de Lodge aankomen, krijgen we een drankje en worden we naar de kamers gebracht. Het zijn apart staande huisjes met ruime kamer en douche. Internet werkt ook dus gelijk maar ff Facetimen naar huis. Als ik het thuisfront bij heb gepraat probeer ik mijn tas uit te pakken. Echter de stroom valt uit. Na een kwartier kan ik verder en begin de laatste nieuwtjes te lezen en met mijn eerste verslag achter mijn laptop. Helaas is Max in Canada uitgevallen, nadat hij op de 2de plek heeft gereden. Dat is altijd een domper natuurlijk. Alles werkt hier naar behoren en mijn 1 ste verslag is een feit.

  • 12 Juni 2017 - 20:11

    Marjolein:

    We kunnen weer uitgebreid genieten van je belevenissen. Super leuk om te lezen!! XM

  • 13 Juni 2017 - 00:48

    Karen:

    Gaaf Rob,
    Ik ga je verslagen weer volgen.
    Geniet en doe voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 23765

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: