1ste safaridag in Tarangiri - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu 1ste safaridag in Tarangiri - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

1ste safaridag in Tarangiri

Blijf op de hoogte en volg rob

22 Juni 2017 | Tanzania, Arusha

Safari Tarangiri park- 21-juni 2017
Ik word even om 04:00 uur wakker, ik had de elektra aangelaten om mijn batterijen en Iphone op te laden, maar dat kon niet zonder licht. Inmiddels alles groen dus ik kan na het toilet bezoek alles uitzetten en mijn wekker checken op 06:50 uur. Ik word voor het eerst door de wekker gewekt. Dat is ook wel eens lekker. Na mijn laatste spullen gepakt te hebben ga ik naar het ontbijt toe. Bijna iedereen zit aan tafel en beginnen met het ontbijt. Dit gaat allemaal niet al te snel, maar rond 07:45 uur zijn we klaar en gaan sommigen alvast naar de receptie om af te rekenen. Er klopt geen kont van, maar naar enkele aanwijzingen weet hij het rekeningenboekje van gisteren uit de bar op te halen om vervolgens een complete rekening te maken. Vervolgens ga ik mijn tanden poetsen en naar de WC. Als ik mijn deur uit ga, staat er aan iemand om mijn tas te tillen. Ik breng de sleutel naar de receptie en loop direct door naar de Jeeps die beneden gereed staan. We praten wat met de nieuwe rangers en laden de bagage in. Ik laat de stelletjes bij elkaar instappen en kijk waar Paul in gaat. Vervolgens zit ik in het “bejaarden”clubje. Ach maakt niet uit we hoeven alleen naar het park te rijden en beesten te spotten. Als we rond 08:30 uur vertrekken gaan we eerst naar Arusha om water te halen. Dit lukt alleen niet, daar de supermarkt waar ze dat gepland hadden helemaal geen water hebben. Ik zeg tegen de ranger dat we ook bij een tankstation water kunnen halen. We rijden verder om eerst ff de banden op te pompen en daarna onze weg te vervolgen naar het Tarangiri park. We rijden langs het vliegveld en herkennen wat punten. De omgeving is groen en er lopen vele kuddens vee, die door Masai volk wordt begeleidt. Na 2 uur komen we bij de ingang van het park. Ik wist niet dat er zoveel verlengde Toyota landcrusers waren. Maar hier stonden er in ieder geval al heel wat. We moesten ons inschrijven en konden daarna vertrekken. Het dak werd open gezet, zodat je goed kon kijken en foto’s maken. Wel werd geadviseerd om je goed in te smeren met DEET(anti muggenspul). Het is ongelofelijk wat we in een korte tijd zien. Zebra’s, Giraffen, gnoes/bizons en olifanten. Als we een half uur gereden hebben vind je de Zebra al niet meer interessant. Ondertussen zien we ook allerlei vogels zoals gieren, Arenden, roofvogels, maar ook hele kleine mooi blauw gekleurde vogels. Om ongeveer 13:00 uur gaan we lunchen op een open plek in het park. Ook daar zijn olifanten en giraffen op foto afstand. Wat is dit kicken zeg. Een open dierentuin, waar je midden in zit. Ook een soort toekan zit bij de eetplaats, vele kleine vlinders vliegen overal. Het lunchpakket is zeer uitgebreid en is heerlijk om te nuttigen. Als een ieder klaar is gaan we verder met onze verkenningstocht naar de big 5. We zien wederom veel zebra’s en giraffen, ook zijn het wrattenzwijn en velen antilopen gespot. Als we op een gegeven moment verder rijden worden verrast door een leeuwin. Ze is op haar hoede wat er loopt een wrattenzwijn op 40 meter afstand. Het zal toch niet zo zijn dat we hier live een kill gaan zien Het spel duurt een aardig eindje voort maar de luie leeuwin houdt het op een moment voor gezien en het zwijn verdwijnt en de leeuw gaat slapen. We rijden weer verder en genieten van de ver gezichten de hoeveelheid aan Baobab bomen die immens groot zijn. We spotten op een gegeven moment een hele troep struisvogels met giraffen. Ook dit is weer een verademing. Wat boffen we weer om dit te mogen ontdekken. Als we weer een stop houden in het terrein, waar mooie vergezichten zijn, komen er apen bij ons bedelen. Wel leuk, maar je moet uitkijken. We maken wat foto’s en gaan weer verder. Het wordt langzaam tijd om naar onze Lodge te rijden die aan de rand van het park ligt. Onderweg daar naar toe komen we jaghalsen tegen en een kudde olifanten met kleintjes. Rond 17:00 uur verlaten we het terrein en komen een half uur later bij de lodge aan. We krijgen een welkoms drankje en een speech/briefing. Ik heb een prachtige lodge met alles erop en aan. We hadden afgesproken om 19:30 te eten. Dus ik ga eerste heerlijk genieten van een douche, want van safari wordt je toch ook wel vies en moe. Als ik alles een beetje op kant heb ga ik naar de bar, om een biertje te drinken en de eerste indrukken te delen op FB en het gezin. Als de anderen ook binnen droppelen, blijkt de WIFI al gauw niet meer te werken. Gelukkig heb ik mijn ding gedaan. Buiten wordt an masse nog bijgetankt om daarna aan tafel te gaan. We krijgen een uitvoerige maaltijd met Lam en kip en veel groenten. Het smaakt mij uitstekend. Als we rond 20:30 klaar zijn ga ik naar mijn kamer om mijn verslagen af te maken. Dat kan helaas niet in de bar, want mijn batterij doet het niet meer. Om 22:00 uur ben ik klaar en ga nog ff de foto’s bekijken en ordenen. Om daarna lekker te gaan slapen.

  • 22 Juni 2017 - 09:05

    Henk:

    WAUW

  • 22 Juni 2017 - 11:44

    J.krommenhoek:

    Nu wel aangekomen. Mooi !

  • 24 Juni 2017 - 00:30

    Josee:

    Hoi Lieve neef, ik zit heerlijk mee te genieten met wat je allemaal ziet en beschrijft, zo mooi en duidelijk, ik kan me absoluut inleven! Dankjewel voor je duidelijke verslaglegging!
    En wat je zegt, een grote open dierentuin. geweldige belevenis! Fijn dat je goed en ook nog smakelijk eet, zelfs een vd Valk.. tjonge, die zitten ook overal!
    Goed dat je het snel herkende aan de soort toekan bij de eetplaats

  • 24 Juni 2017 - 09:36

    Juna Krommenhoek:

    Wow papa wat ben jij een mooie reis aan het maken. Ik wens je nog heel veel plezier! xxx Juna Ps: jaloers hoor met die mooie dieren! zelfs giraffen en olifanten leukk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 23783

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: