Safari Serrengetti 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu Safari Serrengetti 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

Safari Serrengetti 1

Blijf op de hoogte en volg rob

23 Juni 2017 | Tanzania, Arusha

Safari 2- Serrengetti- 22-juni 2017
Ik sta vroeg op in de hoop WIFI te hebben. Als ik om 07:00 uur in het restaurant zit doet hij het niet. Ik vraag hem aan te zetten, maar helaas. Ik wil mijn verslagen sturen op mijn moeders verjaardag. Ik maak mijn Iphone ff Wifi punt en verstuur de laatste twee verslagen. Daar ik vroeg op was bel ik ff met Marjolein, voordat ze naar school gaat. Ik spreek Juna ook nog ff. Als ik nog ff een foto maak bij het zwembad, omdat op de stenen van de bodem “welcome en de Sangaine”, staat. Vervolgens ga ik naar boven om naar het ontbijt te gaan. Dit speelt in dezelfde hal af waar ik een uur geleden koffie dronk. Het ontbijt is uitgebreid en we eten met z’n allen. Als ik klaar ben reken ik direct de drank van gisteren af en ga naar mijn hut om de laatste verrichtingen te doen. De drager staat al klaar om mijn bagage naar de Jeep te brengen. Ik geef haar haar fooi en laat de tas in de Jeep zetten. Rond 09:00 uur vertrekken we. We hobbelen heel wat heen en weer voordat we op de doorgaande weg komen. We hebben dan al 5 kwartier erop zitten. Op de snelweg, die we op de heenweg ook hadden zien we de bekende taferelen als volgepakte fietsers, Masai die een kudde koeien begeleiden, winkeltjes in dorpen etc etc. Op een gegeven moment komen we bij de afslag van Serrengetti, we vervolgen onze weg een belanden na een uur in een dorpje waar we even stil staan bij een tank station om de band te laten maken en water in te slaan. Ondertussen bel ik mijn moeder om haar te feliciteren met haar 80ste verjaardag. Daarna rijden we richting het park. We zien bomen vol ooievaars en stoppen bij een souvenirshop, ik ga bij de bar een dubbele espresso drinken. Enkelen van ons volgen mijn voorbeeld. Als ik zie dat er nog internet is loop ik uiteindelijk de shop ook binnen. Als ik mijn zaken heb gedaan en we verder moeten duurt het nog een half uur voordat we bij de krater komen. Bij de ingang van Ngorongoro krater park, moeten we betalen om verder te gaan. Als we eenmaal in het park zijn is de weg navenant slecht. We hobbelen heen en weer en zien om ons heen de tropische regenwouden. Veel dieren zien we nog niet. We stoppen bij een uitzichtpunt van de krater, waar we in de verte de buffels zien. De krater is immens groot en je ziet dat er genoeg wildlife in zou moeten zitten. Na wat foto’s rijden we door en hobbelen naar de luch locatie. Deze locatie heeft niet veel uitzicht, maar er komt een bus met scholieren van biologie die de aandacht trekt. Ook daar worden foto’s van gemaakt en we rijden weer verder. Hier en daar wordt de vegetatie van de omgeving weer droger en zien de bekende diersoorten als struisvogels, zebra’s, wrattenzwijnen. We naderen na een tijd de poort van het Serrengetti park. Het is al over 16:00 uur en ik verwacht nog maximaal 2 uur te hoeven rijden. De hobbelende weg duurt voort en onze chauffeur rijdt stevig door. Plotseling is er een opstopping omdat er een vrachtwagen problemen heeft. De Jeeps gaan door de bush verder om na de opstopping weer op de weg te komen. Inmiddels zijn we in savanne landschap en is het aardig warm geworden. We zien jakhals, velen impala’s en andere soortgenoten, zoals de Thomson Gazelles. Daarnaast zien we in de verte ook een kudde olifanten. Ook trekken er gnoes, zebra’s en buffels door het landschap. Op een moment staat er weer een file en blijkt dat er een Jeep een gebroken veer heeft. Er wordt door verschillende chauffeurs geholpen op het te fixen. Als dat gebeurt is en de schemer al invalt gaan we verder. Af en toe valt er een beetje regen. We rijden door de savanne en af en toe is er een soort steenberg, waar je katachtigen verwacht. Helaas blijkt tot nu toe dat niet het geval. Echter even verder zien we een nijlpaard die het water heeft verlaten. Dit is natuurlijk een kadootje. Als de foto’s geschoten zijn gaan we snel verder, want de zon gaat langzaam onder. Hier en daar maak ik een foto van deze zonsondergang. Op een moment tijdens de schemer zien we 5 leeuwinnen. Het is moeilijk te onderscheiden in het hoge gele gras. We maken foto’s, maar omdat het schemert, is het lastig te zien op de foto. Maar wel kicken dat we dit als toetje krijgen. Nu is het nog maar kort naar de lodge. Als we daar aankomen brand er al een vuurtje en het lijkt wel een landingsbaan van een vliegveld, waar tenten staan. Ongelofelijk wat een decadentie midden op de prairie. De ontvangstruimte ziet er zeer lux uit evenals de dinerroom en bar. Na een welkomspeech gaan we rond 19:10 naar de tent/kamer. Eveneens zeer lux. Zelfs warm water en aangezien ik een fles Shiraz had gekocht schenk ik mij een lekker wijntje in. Ik voel me koning te rijk en zit ook nog eens in de Simba tent. Na mezelf verschoond te hebben en ff op bed gelegen, gaan we rond 20:00 uur eten. Voordat je naar de dinerruimte wil lopen moet je begeleiding vragen daar er wilde dieren kunnen lopen. We lopen langs de verlichte strook naar de eetzaal. Als iedereen zit wordt er een heerlijk diner genuttigd en ervaringen uitgewisseld. Na het diner ga ik mijn verslag tikken en ga rond 22:00 uur naar bed. Het was weer een geweldige dag, ondanks de vele uren in de auto.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 23784

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: