Safari in de Ngorongoro krater - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu Safari in de Ngorongoro krater - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

Safari in de Ngorongoro krater

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

26 Juni 2017 | Tanzania, Arusha

Safari 6- Ngorongoro krater 26-juni 2017
Om 06:00 uur gaat mijn wekker. Ik heb heerlijk geslapen. FF snel de laatste lootjes inpakken, douchen en naar het ontbijt. Het ontbijt is weer prima, alleen de koffie smaakt naar chloor en is slap. Na het ontbijt snel afrekenen, tanden poetsen en tas bij de auto zetten. Ik sta op tijd klaar en we kunnen iets na 7’n vertrekken. De weg naar de krater hebben we nu al een paar keer gereden dus we weten de weg. Echter het is voor het eerst regenachtig weer en de wolken op de berg beloven niet veel goeds. Het zal toch niet zo zijn dat we op onze laatste safaridag geen zicht hebben? Als we bij de ingang van het park aankomen, zijn we niet de enigen. Wat een drukte. We kopen de biljets en vervolgen onze weg over een rode zandweg. Er zit hier veel ijzer in de grond en dat zie je terug in de aarde. Als we de kraterwand over zijn en onze eerste buffels en olifanten spotten, moeten we weer door een controle. Ook is dit de laatste toiletplaats, dus iedereen moet ff lozen. De vergezichten worden gelukkig al beter en er wordt weer flink op los geschoten(foto’s). De weg naar benedenis hobbelen en velen jeeps gaan dezelfde richting op. De chauffeur heeft de snelheid er weer in en zijn eigen programma. Zijn en onze target is de black Rhino spotten. Als we vele andere dieren voorbij zien komen, zien we in de verte ook een rij met jeeps staan, wat betekent dat er iets aan de hand is. Je moet goed kijken, maar daar ligt inderdaad een neushoorn. Verrekijkers, foto-toestellen zijn nodig om de bewegingen van het dier te zien. We treffen het weer als het beest op gaat staan. Overal staan ook gnoes, maar die hebben we uiteraard genoeg gezien. De neushoorn is wat we willen zien, maar in deze entourage is het wel fantastisch aanschouwen. Zoals al gemeld zijn we echt niet de enigen en wordt er af en toe gedrongen door jeeps en in de jeeps, om de beste foto te maken. Wat een volk zijn we toch. Het beest vervolgd zijn weg en het treintje terrein-wagens volgt hem/haar. Na een 20 minuten, keren we en gaan we naar andere topics kijken. En die zijn hier zeker. Kraanvogels, huena’s, struisvogels, jackals, zebra’s, gnoes, buffels en leeuwen. De omgeving is door de bewolking en de apart lichtval adembenemend. Elke kant die je opkijkt is anders en zie je weer iets. Op een gegeven moment is het weer heel druk, we zien verschillende rovers, namelijk hyena’s, jackals en uiteindelijk een leeuw , die zit zich vol te stoppen met een geroofde gnoe. Het karkas is al bijna leeg en hij knabbelt aan het hoofd. Iets verder ligt een mannetje, die zich natuurlijk als eerste heeft volgegeten. De jackals wachten op hun beurt, maar dat duurt vrij lang. Wij rijden weer verder en zien later in een wat vochtiger gebied wederom hyena’s en leeuwen. Ze liggen uit te buiken en is voor ons dus weinig interessant. We rijden door naar de lunchplek, waar een 20’tal nijlpaarden in het water zitten te krioelen. Na onze lunch genuttigd te hebben en wat groepsfoto’s geschoten, gaan we weer verder. We naderen een grote club buffels en zien dat er 2 hyena’s op een kleine buffel proberen te loeren. De ouders hebben dat wel door, maar het schouwspel is wel weer leuk om te zien. De buffels lopen van de hyena’s weg en wij rijden ook richting uitgang park. We zien uiteindelijk toch nog 2 neushoorns en een gevecht tussen twee impalla’s/thomsons. We hebben vandaag een permit voor 4 uur en moeten weer helemaal terug naar Arusha. Is weer een klere eind en af en toe dommel ik in slaap. In de dorpjes is het wel leuk om te zien wat er allemaal gebeurt. We zien in een dorpje een markt van Masai, je kan je dus wel voorstellen wat voor een kleuren je daar dan ziet. De Masai hebben altijd rood, bauw of andere felle kleuren aan. Na enkele uren rijden we langs het vliegveld, dus nu moeten we er bijna zijn. Helaas blijkt dat niet zo te zijn. We moeten weer heel Arusha door om uiteindelijk om 16:45 uur bij de lodge te komen. Wederom een extreem lange jeepdag. Maar we hebben ons doel bereikt door alle 5 te hebben gezien en zoveel meer dan dat. Na de incheck procedure ga ik naar mijn kamer en bel na te hebben gedoucht naar huis. De kiddo’s zijn er niet, Juna naar turnen, Floor elders, want die is klaar met school. Blijkbaar toch niet al te goede cijfers gehaald het laatste tentamen, maar zij gaat wel naar 5 HAVO. Haar vriendinnen daarentegen niet. Nog ff bijgepraat met Lein, als ik mijn rotzooi orden, omdat we morgen naar Zanzibar vliegen. Heb ik wel zien in om ff niets te doen. Ik ga ervan uit dat ik onder de 23KG zit, daar ik al heel veel heb weggedaan. Als ik klaar ben ga ik naar de bar en bestel wijn en nootjes om mijn verslag te gaan typen. Hier ben ik precies voor het avondeten mee klaar. Om 19:30 uur gaan we aan tafel.

  • 27 Juni 2017 - 06:46

    Mk:

    Je laatste safaripark zit erop! Op naar Zanzibar.....

  • 28 Juni 2017 - 09:40

    Patricia:

    Top Rob, alle vijf en nog meer. Gefeliciteerd met Floor, havo4 is toch altijd een dingetje. Weet ik uit ervaring.
    Leuk jouw verslagen te lezen, je geniet en hebt een mooie afwisseling. Ben benieuwd of het luieren in Zansibar je goed af gaat.

  • 28 Juni 2017 - 10:20

    Henk:

    Ja, ja the big five !!!! Te gek Rob. Bijzonder hoe je het schouwspel beschrijft van eten en gegeten worden. Fijn dat er internet is en ik een beetje mee kan genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 23792

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: