3de safaridag in Serrengetti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu 3de safaridag in Serrengetti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

3de safaridag in Serrengetti

Blijf op de hoogte en volg rob

24 Juni 2017 | Tanzania, Arusha

Safari 4- Serrengetti-3 24-juni 2017
Na veel wakker gelegen te hebben en af en toe kramp in mijn kuit en geluiden van een hyena rond tent. Sta ik om 10 voor zeven op. Ik fris me op en had mijn tas al klaar gemaakt voor vertrek. Alleen nog mijn toilettas nadat ik gegeten heb. Ik ben weer als eerste bij het ontbijt. Ik kijk nog ff op internet en schuif dan aan tafel. Ontbijt met omelet, koffie, fruit en yoghurt. Helemaal niet verkeerd. Het vertrek is gepland om 08:00 uur. Nagenoeg op tijd vertrekken we, nadat de crew ons al zingend een uitgeleide deed. We moeten een heel eindje rijden naar onze volgende lodge. Deze ligt buiten Serrengetti park, maar wel dicht bij de Ngorongorro park. We gaan vandaag in principe voor de trek, maar het is een moeilijk vraagstuk, daar op sommigen dagen de dieren rust houden. Als we een stuk onderweg zijn en de stof waait weer lekker in de auto zien we onze eerste bewegingen van zebra’s die achter elkaar een bepaalde richting oplopen. Met een beetje geluk zien we nog een “kill”. Na een paar foto’s geschoten te hebben rijden we volle vaart door met hobbel de bobbel. Vervolgens zien we in de verte allerlei auto’s staan, dus daar is iets aan de hand. We zien wederom een jachtluipaard in de boom, maar de chauffeur heeft weinig geduld en rijdt naar het volgende “touristic” punt. We zien denk ik dezelfde groep leeuwen als gisteren, die voldaan op bomen liggen en redelijk op afstand zichtbaar zijn. Na een paar foto’s geschoten te hebben gaan we verder. Na een soort van rivierbedding gevolgd te hebben zien we drie Giraffen die lekker aan het “grazen”zijn. Uiteraard worden de camera’s weer gepakt en MB’s volgeschoten. Als dat achter de rug is rijden we weer in volle vaart hobbel de bobbel verder. Plotseling stop hij vollop, rijdt hij bijna over een kameleon heen, met de ADO kleuren groen geel. Is dat wat. Wat loopt zo’n beestje parmantig. Als we verder de rivier bedding volgen zien we de leleke concurrent van de gier, ik geloof de karaboe. Wat een ugly face, met zijn hangwang onder zijn kin. Vlak in de buurt liggen ook leeuwen met een prooi en gieren die de laatsten resten van die prooi proberen te bemachtigen, maar dat vindt de leeuw niet goed. Daarnaast proberen varanen ook een hapje van deze prooi te bemachtigen, wat een schouwspel. Andere leeuwen lig voor dood in deze bedding, want blijkbaar hebben ze hun buik vol. We rijden weer verder naar de plek waar de trek eventueel plaats zou moeten vinden. Op gegeven moment komen we na een eind stofhappen eindelijk bij een savanne waar talloze gnoes zich bevinden. Overal groepen gnoes, die zoveel mogelijk schaduw opzoeken. Wat opvalt op deze uitgestrekte velden, dat deze miljoenen beesten toch in groepen leven. Of zelfs solo. Maar er gaan er ook een hoop dood getuigen de vele gieren die overal zijn en hun prooi eten. Predators komen we hier overigens niet tegen, dus de doden gnoes zijn of uigepunt of gewond. Hier en daar zien we ook wel testeron gedrag van mannetjes die willen vechten. Maar ook jonkies die slecht ter been zijn. Als we weer verder rijden krijg ik wel echt trek. Het is al over 13:00 uur en ik neem een energie reep en geef er enkelen weg. Vlak daarna, zul je altijd zien, gaan we lunchen op een vliegveldje. Bloedheet is het daar en de schaduw plekken zijn schaars. We eten onze lunch boxen leeg, die goed gevuld zijn en vervolgen onze weg. We zitten weer in een soort rivierbedding en zien velen “hipo’s” of wel nijlpaarden. Wat een monsters zijn dit ook. Zitten in het water te schijten en verspreiden het dan met dat kleine staartje van ze. Het water is echt goor, waar ze met een 20’tal in liggen. Vlak daarbij spotten we onze eerste krokodillen. We rijden hier nog wat verder rond om weer verder te gaan over de grote uitgestrekte savannen, waar weer ontelbare gnoes zitten. We rijden verder wederom bij een rivierbedding en zien wat Hyena’s, wat een lelijkerds. Er ligt ook een prooi, waar ze blijkbaar genoeg van hebben. We vervolgen onze trip en zien nog veel uitgestrekte gebieden met Giraffen, struisvogels, zebra’s, gnoes, impalla’s etc etc. Het loopt na 4’n en we zijn nog niet bij de lodge. We zitten dus aansluitend in de auto vanaf 08:00 uur, met 1 break op 13:15 uur van een half uur. Best pittig kan ik je zeggen. We rijden en het dak moet dicht, daar we het officiële park uitrijden. We denken er vlak bij te zijn, maar deze illusie wordt snel tegen gesproken als we volledig in de bush terecht te komen, waar nog wel een slang spotten die een jacht aan houden is op kleine marmotten. We hobbelen door en de weg wordt steeds slechter. Maar goed het vervelende is dat het duidelijk is dat de ranchers het ook niet weten. Ze vragen het waar mogelijk. Uiteindelijk zien we de lodge liggen tot onze opluchting. We arriveren daar om 17:45 uur. We krijgen de welbekende doekjes om je handen gezicht te wassen en vervolgens een sapje. Na een welkoms woord gaan we snel naar de kamer om je te verschonen. Wederom een grote luxe tent, niet zo lux als de vorige dagen, maar goed genoeg. Ik douche me snel, daar ik dadelijk als 1 van de eersten wil internetten en mijn verslag wil maken. Dit lukt me aardig, alleen de verbinding is ruk. Ik what’s app wat naar huis en probeer de FB te updaten. Om 19:30 uur gaan we BBQ’n en dan ben ik net klaar met mijn verslag. We krijgen goed te eten en het smaakt goed, lamsvlees, beef en kip, linzen salade en toetjes. De Masai doen een overdreven dansje, die ik tot nu toe niet heb aanschouwd. Daarna nog ff proberen te internetten en dan naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 23796

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: