4de safaridag in Serrengetti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu 4de safaridag in Serrengetti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

4de safaridag in Serrengetti

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

25 Juni 2017 | Tanzania, Arusha

Safari 5- Serrengetti-uit 4 25-juni 2017
Ik heb een goede nachtrust gehad en sta om rond 06:00 uur op. De zonsopgang is mooi en ik fotograaf het, vanuit het zwembad. De ontvangstruimte is nog stil, maar dat maakt het wel f relaxt om te internetten en mail te lezen. Als het eerste stel binnen druppelt ga ik ook naar het ontbijt. Wederom een uitgebreid ontbijt, waar je aan niets ontbreekt. Ondanks je in de middle off nowhere bent. Vannacht was er om 04:00 uur ff een schreeuw van Hyena’s, maar verder was het vrij stil. Na ontbijt ff afrekenen en vervolgens na het tanden poetsen weer plaats nemen in de Jeep. Uiteraard na het afscheid nemen. Dit keer was dat niet uitbundig. We rijden weer hobbel de hobbel weg en proberen uit de horzelzone te blijven. Eerste instantie met dak en ramen dicht, maar om 09:00 uur is het te heet. Het dak blijft nog ff dicht maar de ramen wel open. De aanvallen van de steekvliegen valt mee. We zien de normale vegetatie en dieren wereld, zoals zebra’s, thomsons, impala’s etc. Na een tijdje komen we weer onze huisdier tegen de Giraf, het blijft een leuk dier om te fotograferen en deze heeft vogels op de nek en hoofd. Een close up van het hoofd is goed gelukt en staat inmiddels op FB. We zien een groepje van 4 en die worden uiteraard vastgelegd. Het is vandaag met name een reisdag, daar we naar de krater moeten om daar morgenochtend de laatste van de big 5 te zien namelijk the black Rhino. Deze leeft alleen in de krater in Tanzania, namelijk. Na wat hobbelen zien we in de verte heel veel olifanten achter elkaar trekken, maar de chauffeur, ook een eigenwijs stuk vreten, gaat niet die richting op. Uiteindelijk belanden we in een vochtige strook waar leeuwen liggen te slapen, nijlpaarden liggen te waden en zebra’s en giraffen komen om water te drinken. We zien de spanning bij de zebra’s, daar sommigen leeuwen natuurlijk wel een extra hapje willen scoren. Nu is het moment. Helaas ze hebben waarschijnlijk genoeg gegeten, want er komt nagenoeg geen actie. We schieten heel wat foto’s van de beesten en gaan dan verder. Even later zien we olifanten die onder palmbomen heen en weer wandelen om te eten. Als we dit hebben vastgelegd vervolgen we onze weg en helaas is dat een lange rit naar de pauze. We staan op een berg en het is heel toeristisch. Blijkbaar is dit de enige plek waar mensen kunnen verzamelen, plassen en eten. Het is wel gezellig, we eten onze lunchbox leeg en halen een espresso, we kletsen wat met de anderen van jeep-2. Als na een half uur iedereen klaar is gaan we weer. De reis die vervolgd is wat saai doordat we door een savanne scheuren en niet veel afwisseling zien. Op een gegeven moment komen we op bekend terrein, daar we dezelfde weg terugrijden naar de krater. We fotograferen wat Samai en huisjes van hen en komen op de kraterwand. We scheuren verder en zien hier en daar nog wat zebra;s, hyena’s en normaal vee met Samai als herder. Als we eindelijk het park uit rijden is het nog maar een half uur naar de lodge. Met een beetje geluk kunnen we de F1 start zien vanuit de lodge. Moet die wel een snelle internet hebben. Helaas arriveren we te laat en is Bottas al gebotst. Verstappen rijdt vierde, maar even later moet hij alweer uitvallen met een kapotte motor. We krijgen de sleutel van de huisjes. Wat een mooie terrein, in het midden een zwembad en allerlei mooie bomen en planten. Daarom heen al de huisjes. Wat gaaf. Ik ga snel douchen en vervolgens probeer ik het zwembad. Enkelen waren me voor en lagen al op de bedjes. Dus het zal wel koud water zijn. Viel mee. Na gezwommen te hebben even in de zon en aangezien de zon, vrij snel achter de bomen ging, neem ik geen drankje bij het zwembad. Ik ga na mijn kamer, kleed me om en ga naar de bar. Bestel wijn en nootjes en begin met mijn verslag. Aangezien de verbinding hier goed is dacht ik wat foto’s te uploaden. Maar Waarbenjij.nu ligt eruit. Dan maar op FB. En verder met verslag. De wijn smaakt me en ik probeer het thuisfront, maar die zijn blijkbaar de hort op. Mijn laptop is op een gegeven moment leeg, dus maak mijn verslag af in mijn kamer en maak me klaar voor het diner van 19:00 uur. Ik zal daarna het verslag wel uploaden en wat foto’s erbij . Na het eten bel ik ff met Marjolein en Juna om ze te updaten. Floor is bij Sam. Leuk om weer bij te zijn en ik haal daarna mijn laptop om vervolgens het verslag op de site te zetten.

  • 26 Juni 2017 - 16:21

    Mk:

    Prachtige foto's op Facebook gezien die helemaal passen bij je verhaal! ben benieuwd of het vandaag gelukt is de Black rhino te spotten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 23788

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: