2de dag Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu 2de dag Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

2de dag Zanzibar

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg rob

28 Juni 2017 | Tanzania, Zanzibar Island

Zanzibar dag 2 28-juni 2017

Rond 07:00 uur loop ik op het strand en ga daarna in mijn Tanzania boek lezen. Het is nog steeds bewolkt, maar wel warm. Na een uurtje ga ik ontbijten en neem mezelf voor om daarna, nadat ik mijn verslag heb ge-upload, een wandeling te gaan maken. Het weer is matig, maar prima om te lopen. Er gebeurt van alles op het strand. Mensen zijn zand aan het scheppen in zakken en vrouwen zijn in het water zeewier aan het verzamelen. Ook proberen locals een gesprek met je aan om vervolgens een Kite-les of snorkel excursie te verkopen. Als ik het toeristische gedeelte een beetje uitloop zie je alleen mensen in en rondom het water. Sommigen met bootjes en anderen verzamelen zeewier vermoed ik. Heel af en toe probeert de zon erdoor heen te komen, maar het blijft dreigend. Als ik 2 uur onderweg ben zie ik aan de zuidpunt een restaurant op palen ontstaan. Ziet er lux uit, maar duurt uiteindelijk nog ff voordat ik daar voet aan wal kan zetten, daar de rotsen in het water niet prettig lopen. Als ik daarboven ben tref ik een aanteal mensen die aan het relaxen zijn en een roze armand om hebben. Ik loop naar de bar en bestel een biertje. Ik wil afrekenen, maar de barman weet niet of dat kan. Een aardige Engelsman wil het op zijn kamer zetten. Ik bedank hem vriendelijk en reken in contanten af. Ik ga lekker zitten, maak wat foto’s en ga lekker mijn i-reader lezen. Na een uurtje hou ik het weer voor gezien en loop over het luxe terrein naar de uitgang. Uiteraard word ik aangeklampt door verschillende taxi-chauffeurs, die het natuurlijk niet gewend zijn dat een toerist gaat lopen. Ik kom uiteindelijk, via de bush, op een geasfalteerde B-weg. Verschillende moslim dames staan te wachten op de bus. Nadat ik hen met Jambo Jambo gedag zeg vervolg ik mijn weg over het asfalt. Dit is een minder mooie weg en ik word onderweg nog bijna aangevallen door 2 honden. Ik pak een stok en hou ze op afstand. Ik loop naar de eerste mogelijkheid om weer bij het strand te komen. Er rijdt bijna geen verkeer. Het is blijkbaar een uithoek. Als ik een weggetje naar het strand vind kom ik bij een bar/tent, waar 3 mannen aan het lunchen zijn. Als ik vraag of ze open zijn lachen ze en blijkt dat ze bouwvakkers zijn. Ik loop weer naar het strand en het valt op dat er veel huizen/barren niet af zijn, of niet worden gebruikt. Apart. Als ik rond 13:30 uur een aardig eettent zie, ga ik daar naar binnen en bestel mijn lunch. Garnalen en Inktvis met sla en patat. Er zijn hier meerdere klanten, allemaal van de lodge, vermoed ik. Als het eten gebracht wordt krijg ik gelijk bezoek van 2 huiskatten. Ik eet mijn portie en geef hen de resten van de garnalen. Inmiddels is het gaan regenen, dus mijn timing was goed. Als ik mijn eten en biertje op heb, vervolg ik mijn trip. Het is een stuk drukker op het strand, omdat hier het Suikerfeest 4 dagen duurt. Een hoop Moslim vrouwen met kinderen vermaken zich hier. Ook zie ik een uitgebreid voetbalwedstrijdje met een mixed team van locals en toeristen. Wel leuk. Het is nu maximaal eb en het strand in nu wel honderd meter breed. Ik zie langzaam onze thuisbasis “Casa del mar”. Rond 15:00 uur ben ik weer op mijn kamer. Ik pak een handdoek en ga ff zwemmen. Al met 5 uur onderweg geweest. Het koude maakt me weer wakker en ik lig wat op een bedje mijn i-reader te lezen. Ik val zelfs ff in slaap. Rond 17:00 uur ga ik ff douchen en omkleden, daar er al weer muggen actief zijn. Ik ga naar het restaurant en schrijf mijn verslag. Ik zie in de verte het iets opklaren en inmiddels wordt het weer vloed. Wel apart hoor, die grote verschillen in eb en vloed. Ik heb met de anderen afgesproken om 19:30 uur te gaan eten. Ik heb dus nog 2 uur voor mijn i-reader en internet.

  • 28 Juni 2017 - 22:44

    Mk:

    Heerlijk dagje zo! Alleen die honden beetje eng.... lekker dat je ook aan lezen toe komt. Lijkt wel vakantie:-)

  • 29 Juni 2017 - 13:06

    Henk:

    Lekkah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 23791

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: