4de dag Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu 4de dag Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

4de dag Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg rob

30 Juni 2017 | Tanzania, Zanzibar Island

Zanzibar dag 4 30-juni 2017
Hedenmorgen wordt ik voor zessen wakker. Ik wil de zonsopgang zien, maar ga nog ff liggen. Ik word nu om zeven uur wakker. De opgang is al voorbij, maar het is bewolkt, dus heb waarschijnlijk niets gemist. Ga nog ff in mijn nieuwe Clancy boek verder. Gaat over special forces, dat wekt altijd mijn interesse natuurlijk. Na douchen zit ik rond half negen aan het ontbijt. Robin en Sanne zijn er ook en Robin heeft buikproblemen. Gelukkig is het een stranddag. Na het eten en tandenpoetsen, haal ik mijn handdoek en e-reader en ga op een bedje naast het zwembad liggen. Veel zal ik vandaag niet doen. Ik heb me ingesmeerd, maar de zon is vel en na een half uur neem ik een duik. Daarna verplaats ik mij toch maar onder een palmboom om daar lekker te lezen. De omgeving is een genot om naar te kijken en doordat het water teruggaat, het wordt eb namelijk, ontstaan er mooie kleur combinaties op strand en water. Tevens komt er meer leven in de brouwerij, want de local’s kunnen nu over strand hun verkoop doen. Als ik een duik in de zee heb gemaakt, klamt de snorkelverkoper me weer eens aan. Ik zeg tegen hem dat we morgen met hem mee gaan voor 10 Dollar. Hij vraagt mij met hoeveel. Ik weet dat nog niet, maar na navraag wil Paul zeker mee. Ook Sanne en Robin(als hij zich goed voelt) willen wel mee. Ik lig tot een uur of 13:00 uur afwisselend te lezen, internetten en heb ook nog even contact gehad met Marjolein. Ik begin trek te krijgen en ga mijn portemonnaie halen, daar ik wel ergens anders wil eten. Ik lever mijn sleutel in en ga over het strand de richting op die ik nog niet op ben geweest. Gelijk naast ons zit een tentje, maar dat is me te vroeg. Vervolgens wisselen de kleine tentjes en vervallen huizen/lodges zich af. Ook op het water zijn ze de houten bootjes waterdicht aan het maken door er iets op te branden. Na verschillende keren door kinderen met Jambo en soms bedelend aangesproken te hebben, zie ik in de verte de bleu bar/hotel verschijnen. Dit was 1 van de mogelijkheden om ook te boeken. Ziet er op zich iets professioneler uit dan onze tent. Maar zie geen zwembad. Ik plof neer en zie dat mijn telefoon voor de zoveelste keer is uitgevallen, ondanks hij nog voor 40% vol was. Als de serveerster vraagt wat ik wil hebben en welke kamer ik heb, zeg ik dat een biertje en een “prawns, Garlic” pizza wil. Dat ik hier geen kamer heb. Vervolgens vraagt ze of ik de WiFi code wil. Helaas heb ik daar nu niet veel aan. Er is genoeg te zien en heb ook nog mijn e-reader bij me om de tijd te doden. De serveerster komt het biertje redelijk snel brengen. De pizza, was zoals verwacht, pas na een 30 minuten aan de beurt. Ik eet hem lekker op en geniet van de locatie. Allerlei mensen uit verschillende landen bivakkeren hier. Ook loopt hier een schipper rond die zijn bootje aan de man brengt. Als ik afgerekend heb loop ik op mijn gemakje terug naar onze lodge. Ik arriveer daar rond 14:30 uur en neem gelijk een duik. Vervolgens ga ik aan het zwembad liggen. Het is nu beter uit te houden daar het af en toe bewolkt is. De Belgen(Sam en Wendy) schuiven ook aan het vertellen hoe het was geweest op “Prison Island”. Eveneens vertellen ze over de grote land schildpadden en het snorkelen. Al met al waren ze tevreden. Zelf ben ik blij dat ik hier ben gebleven en lekker heb kunnen relaxen en van de zon kunnen genieten. Ondanks dat ik mijn telefoon aan de lader heb, is hij nog steeds niet aan en heb ik dus niet naar huis kunnen bellen, voor de Musical. Mijn ouders, de vader van Marjolein gaan met z’n alle naar de Musical van Juna. Ze zouden om 16:15 uur vertrekken, dat is hier 17:15 uur, maar mijn telefoon doet het nog steeds niet. Balen en jammer. Het is nu de 3 de keer dat dit gebeurt in deze vakantie. Komt natuurlijk nooit uit, maar vervelend is het. Ik schrijf mijn verslag en hoop dat mijn telefoon het straks toch weer gaat doen. Als ik naar het restaurant ga doet mijn telefoon het nog steeds niet. Ik ben bang dat het 3 keer scheepsrecht is en hij de geest gegeven heeft. Ik zit buiten op het terras Clancy te lezen als Sanne en Robin aansluiten. Sanne had ook al haar telefoon na Kilimanjaro kapot. Geen opbeurend nieuws. We praten wat en langzamerhand sluit Paul ook aan. Na een tijdje komen Wendy en Sam ook. Ze brengen het nieuws dat Sam, Wendy ten huwelijk heeft gevraagd op “Prison Island”, wat leuk. Het tweede huwelijksaanzoek in 2 weken dat ik hier tijdens mijn reis mee maak. Moet niet gekker worden. Uiteraard wordt er geproost en over allerlei huwelijks-aangeleden gepraat. Vervolgens gaan we rond 20:15 uur dineren. Het is een gezellige boel en het eten is lekker. Wendy is nog duidelijk in een roze wolk stemming. Ook haar telefoon was vandaag stuk gegaan. Ongelofelijk dat van de 6 deelnemers hier aan tafel 50% een kapotte telefoon heeft. Temperatuurverschillen, vocht, zout, slechte spanning, wat zou het toch zijn. Rond 22:00 uur heffen we de zitting op en moet ik de conclusie trekken dat mijn batterij echt niet meer opgeladen wordt. Echt shit. Ik schrijf mijn verslag af en zal het opnieuw plaatsen in de hoop dat Marjolein het leest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 23801

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: