dag van de hobbit - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu dag van de hobbit - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

dag van de hobbit

Door: elkrommo

Blijf op de hoogte en volg rob

05 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag 7, reisdag met tussenstop bij “hobbits”
Om 01:00 uur was ik klaar met het verslag en ging na het tanden poetsen slapen. Het was een korte nacht want ik werd om 05:30 uur al wakker en ben mijn spullen gaan pakken, aangezien we om 07:00 uur zouden vertrekken. Gisteren hadden we nog ff boodschappen gedaan, zodat ik op de kamer een ontbijtje kon maken en iets voor in de bus. TV check en er waren overstromingen in Christchurch. Hopelijk veranderd dat de komende weken. Ook nog ff gefacetimed met Marjolein, daar de kiddies nog niet thuis waren. Kamer gecheckt, bakkie koffie opgedronken en de tas in de aanhanger van de bus gezet. Iedereen druppelde langzaam in de bus, zodat we konden vertrekken. Onze eerste stop was vrij snel omdat in Kawakawa een kunstwerk a la Gaudi was. Een toiletgebouw en een muur met mozaïek van de kunstenaar Hundertwasser. Glaudine, de reisleider had een interessant verhaal over deze kunstenaar verteld. De beste man was een kunstenaar die anti rechte lijnen was en dat is ook in zijn ontwerpen te zien. Hij heeft zijn laatste levensjaren in Nieuw Zeeland geleefd en mocht dus Kawakawa zijn ontwerpen laten uitvoeren. Echter hij heeft de oplevering nooit gezien, daar hij intussen was overleden. We zetten onze reis voort na de bezichtiging. We moeten een heel wat kilometers rijden vandaag om bij Rotorua te komen. Rotorua betekent 2de meer. Het stadje heet zo, omdat in dat gebied 2 meren zijn en veel belangrijker allerlei thermische sulfaatbronnen, geisers, hotpoolen, dit is allemaal ontstaan uit vulkaankraters. De rit komt ook weer langs Auckland en we houden rond 12:00 uur staande voor de lunch. Daarna weer in de bus om naar Hobitton te gaan. Hier zijn de opnames van de film de hobbit opgenomen. De filmset is volledig intact gelaten, zodat je een goede indruk krijgt hoe het is gegaan. Aangezien ik de film niet heb gezien geniet ik gewoon van wat ik zie. Allerlei hobbit holen met gekleurde deuren. De glooiende omgeving met grote bomen en verdort gras, waar schapen oplopen geven een mooi vergezicht. Het weer is gelukkig ook mooi en maakt het beeld compleet. De foto’s zijn goed gelukt. Onze gids is erg enthousiast over de film en verteld allerlei details over de stukken die hier geschoten zijn. Uiteindelijk is er ook heel veel in de studio in Wellington gefilmd. Uiteindelijk is deze filmset gebruikt voor de lord of the rings en de verschillende hobbits films. We eindigen de tour in de green bar, waar we een hobbit biertje krijgen. Ik drink het niet op omdat het mij niet smaakt. We gaan eerst bij de open haard zitten, maar het is prachtig weer dus dat is natuurlijk een beetje overdreven. Uiteindelijk gaan we weer lekker buiten zitten. Als we klaar zijn lopen we met de gids mee naar de bus. Dan aanvaarden we de reis naar Rotorua. We mogen niet klagen met het weer. Ik hoop dat het morgen ook zo mooi is want dan gaan we met de helikopter naar White Island en landen met de heli in de vulkaan. Dat wordt natuurlijk genieten. De reis naar onze eindbestemming verloopt goed. Ik update mijn verslag en laat de foto’s alvast op de laptop. Tevens luister ik muziek. Eenmaal in Rotorua aangekomen gaan we nog even kijken bij twee meren(zo heet roturua ook, tweede meer). En rijden naar het hotel. Krijg weer een kamer alleen. Echt wel relaxt. Om 20:00 uur gaan de boys richting de Tai. Nu ff verschonen en op de kamer relaxen.

  • 07 Maart 2014 - 11:59

    Josee:

    wat een geweldige foto's !!! ik zit echt te genieten bij het lezen van je verslagen...kan me helemaal inleven en wegdromen...dank je wel lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 23820

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: