reisdag 1 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu reisdag 1 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

reisdag 1

Door: elkrommo

Blijf op de hoogte en volg rob

27 Februari 2014 | Nederland, Amersfoort

Nieuw Zeeland Reis

Vertek:
Op donderdag 27 januari 2014 gaat om 05:45 uur de wekker. Ik was al sinds 05:00 uur wakker, maar wilde de dames niet onnodig vroeg wakker maken. De reis gaat vandaag beginnen. Na aangekleed te zijn maak ik de meiden ook wakker. Ik zal ze gaan missen dus moeten we nog ff genieten, quality time. We ontbijten samen en knuffelen nog wat. We maken een foto en dan tanden poetsen en gaan. Nog eenmaal gedag zeggen en dan de auto in. Marjolein brengt me naar Het station Amersfoort Schothorst. Om 06:50 uur kom ik daar aan. We nemen afscheid van elkaar en ik stap na een kaartje gekocht te hebben het station in. De trein komt al gauw en rijdt keurig om 07:04 uur weg richting Schiphol. De reis gaat voorspoedig en ik lees de Metro en Spits en maak een start in mijn boek. Voor achten ben ik al op Schiphol, dat is wel heel erg op tijd. Ik kijk op de monitoren om te zien welke gate ik moet zijn en waar ik moet inchecken. Ik vlieg met Singapore airlines en als ik bij de incheckbalie mijn paspoort geef hoef ik verder niets te overleggen, want de reisorganisatie had al een voor incheck gedaan. De zware rugzak afgegeven en 2 tickets rijker. Dit ging allemaal wel heel erg soepel en relaxt. De nieuwe poorten bij de douane werken ook makkelijk, even je paspoort in het apparaat en je kan doorlopen. Aangezien het pas 08:20 uur was ben ik wat gaan rond struinen en heb een dubbele espresso bij Starbucks gehaald. Floor zou wel jaloers zijn. Super lekker natuurlijk. Na wat winkeltjes en een plastic zakje gescoord te hebben om mijn toiletspullen in te doen(vanwege de veiligheidseisen) loop ik naar de Gate G8. Verder op het vliegveld kun je geloof ik niet. Als een van eerste plof ik in een relax stoel. Heb een mooi uitzicht op de baan en op het oefenterrein van de brandweer die aan het trainen zijn. Lees nog wat mailtjes en Facebook. Als we om 09:30 uur door gate mogen en dus alle veiligheidschecks door moeten loopt het aardig vol. Verschillende nationaliteiten hoor ik om me heen. Als ik door de bodyscan heen ben is het nog ff wachten totdat we in het vliegtuig mogen. Er is veel bedrijvigheid in en rondom het vliegtuig. Eindelijk mogen we instappen en worden per gedeelte het vliegtuig begeleid. Ik zit in rij 54 op plek c(gangpad). Naast me zitten 2 dames die ook naar Nieuw Zeeland gaan en ook de reis met Sadawee doen. We delen enkele reiservaringen en wachten tot we iets te laat opstijgen. Als we Nederland verlaten worden we uiteraard goed bediend door het personeel van de luchtvaartmaatschappij. Na een maaltijd en een paar wijntjes kijk ik de film “lone survivor”, welke ik al een keer gezien had, maar zo goed is om nog een keer te bekijken. Na het Seals en Afghaans geweld kijk ik een film over de slavernij(12 years a slave). Ook deze film was gebaseerd op een waar gebeurt verhaal. Bij beide films hou ik het niet droog, maar weet het te verbergen. Als ik mijn verslaving aan Candy Crush heb afgewerkt, pak ik mijn laptop om alvast te starten met het eerste deel van het verslag. Misschien kan ik Singapore het eerste deel al kwijt in de ether. Inmiddels zijn er al 6 uur om van de 10 uur die we naar Singapore nodig hebben. Dus nog 4 uur te gaan voordat de beentjes gestrekt kunnen worden. Toch nog maar een filmpje pakken zero dark thirty(oppakken van Bin Laden). Daarna nog “the book thief”, om maar de bezigheidstherapie te blijven volgen!
Om 06:08 local time zijn we geland in Singapore.

  • 28 Februari 2014 - 06:32

    Jan G:

    Heb je de Mount Everest nog gezien? Toen wij naar Australië hebben,weliswaar op een redelijk afstand, deze gigant gezien. Ook bizar trouwens dat het tijdverschil bijna een aan is :-).
    Niet teveel van van die " feel good movies" kijken. Kijk naar de Hobbit. Leer je ook nog wat van de omgeving.
    Veel plezier gozer en ik kijk uit naar de foto's!!

  • 28 Februari 2014 - 07:49

    Gerard:

    Hee mate, yep lot's of reflective time maar je doet het voor the overall. Nieuw Zeeland zal het je vergoeden. Goeie heenreis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 23822

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: