reisdag-2 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu reisdag-2 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

reisdag-2

Door: elkrommo

Blijf op de hoogte en volg rob

28 Februari 2014 | Nederland, Amersfoort

Reisdag-2
Singapore - Auckland
Eenmaal uit het toestel blijkt het hier 25 graden te zijn. Ik wil me eerst ff opfrissen, voordat we weer een toch van dik tien uur moeten maken. Daarna ga ik wat shoppen en ontmoet nog twee dames van het reisgezelschap, als ik een Porsche bril sta te passen. De prijzen zijn hier niet echt aantrekkelijk dus de bril gaat niet mee. Een van de dames gaat in Nieuw Zeeland haar zoon ontmoeten, want die is een rondreis aan het maken. De andere dame heeft een verlenging naar Fiji. Dat leek mij ook wel heel gaaf, maar qua tijd en geld vond ik het niet toepasselijk. Ik vervolg mijn trip over het vliegveld naar een kroeg, waar ik even ga internetten. FF Facebook updaten en mijn eerste verslag plaatsen op elkrommo.waarbenjij.nu Ook nog even voetbal kijken en lezen dat 020 weer afgeslacht is in Salzburg. Some people never learn. Als ik mijn digitale snelwegvoer heb gehad loop ik door naar vertrekhal. Na de veiligheidsplichtplegingen ga ik bij de reeds ontmoette mensen zitten. Daar maak ik ook kennis met een jongen van 46 die ook in de IT werkt. Hij doet aan software ontwikkeling en werkt en woont in Amsterdam. Na nog wat bijpraten en heen en weer lopen om me een beetje te bewegen konden we weer aan de volgende vlucht beginnen. Het toestel is ongeveer hetzelfde. Ik zit op rij 31H met extra beenruimte. Wat ik niet wist is dat dit meer de kinderafdeling was. Mijn voorgenomen slaapje zal wel eens een moeilijk verhaal worden. En inderdaad het is natuurlijk voor de meesten ochtend dus zowel de bediening(Crew) als de kinderen lieten constant van zich horen. Ik besluit toch maar weer een filmpje te gaan kijken. De film omtrent een Somalische kidnapping van een containerschip(Captain Philips) was zeer boeiend en zo kwam ik weer gemakkelijk door de eerste twee uur heen. Daarna was het een struckle om te gaan liggen en rust te pakken. Ondanks dat verliep uiteindelijk de tijd om over Australië heen te vliegen toch wel. Na een tijdje de immigratiekaart alvast invullen en het boek van Nieuw Zeeland omtrent het Noorder-eiland en met name Auckland doornemen, want morgen gaan we echt vakantie vieren. Als ik daarmee klaar ben krijgen we nog een maaltijd en vervolgens als we het laatste stukje Tasman zee overvliegen schrijf ik mijn vervolg van mijn verslag. Nog een uur te gaan en dan landen we op Auckland, de plan tijd is dus vrijdag 23:30 uur lokale tijd. Dat is dus 12 uur later dan in Nederland. Als we door de douane zijn en gecheckt of we geen voedsel, zaadjes en andere mogelijke biologische voedingstoffen bij ons hebben. Verzamelen de Sawadee reizigers en stelt iedereen zich even voor. De reisleidster is Emma en houdt een praatje. We lopen met zijn alle naar de bus en stoppen de bagage in de aanhanger. Lux hoor een busje voor 16 man en bagage apart. In de bus vertelt Emma wat over Nieuw Zeeland en de Mauri’s en uiteraard over Auckland. Ik ben best moe van de reis, maar probeer wel op te letten. Na 25 minuten komen we bij het hotel aan, wat naast de grote sky-toren staat. De toren is meer dan 300 meter hoog en daar kan vanaf gebungejumped worden. Mijn dochters wilde niet dat ik dat ging doen. Eenmaal de sleutels verdeeld kom ik tot mijn aangename verrassing dat ik een hele grote kamer voor mij alleen heb. Dat is lux zo’n eerste paar nachten. De spanningstekkers zijn anders, daar heb ik weer ff niet aan gedacht, ondanks dat ik thuis een verloop stekker heb. Ik pak mijn zooi uit en zie een hele lieve kaart van mijn meiden. Dat doet me wel wat. Wat zijn het toch geweldige dames. Ik loop naar beneden voor een stekker en wat te drinken. En uiteraard voor de WIFI code. Niets is gratis natuurlijk dus ben ik blij dat ik op het vliegveld ff geld getrokken heb. 100 Nieuw Zeelandse Dollar is 67 Euro. Past die stekker wel op mijn Iphone maar niet op mijn computer, dat is wel balen, maar morgen maar verder kijken. Ik kan nu in ieder geval even wat van me laten horen. Ik tik mijn verslag af en ga heerlijk douchen en naar bed.

  • 28 Februari 2014 - 14:33

    Patricia:

    Wat gaat dat toch weer snel nu al aan de onderkant van de aardbol. Pas op dat je er niet vanaf valt. En als je 46 bent ben je echt een man hoor.......you wish......hihi.

    Groetjes

  • 28 Februari 2014 - 16:44

    Veroniek:

    Ik dacht ook al - een jongen van 46... Wat ben ik dan nog lekker jong buurman :-) Leuk om je verhalen te lezen, succes met het tijdsverschil de eerste dagen !

  • 28 Februari 2014 - 18:38

    Mijntje :

    Hoi, wat maak je toch leuke verslagen, heb je een beetje bijgeslapen?ik kijk uit naar je volgende belevenissen. Liefs m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 23884

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: