modderbaden en geisers - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu modderbaden en geisers - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

modderbaden en geisers

Door: elkrommo

Blijf op de hoogte en volg rob

07 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

We nemen afscheid en rijden voldaan naar het hotel. Wat een dag. Ik spreek met Robert af dat we ff rusten en rond 19:00 uur de stad in gaan. Aangezien Robert en Johan er niet zijn laten we een bericht achter in het hotel. Vervolgens gaan Robbert en ik de stad in. Er schijnt een “proeverij” markt te zijn dus daar gaan wij heen. Eenmaal aangekomen op de markt is de markt met name Aziatisch eten en groente. We nemen nudels en dat smaakt uitstekend. Als we gegeten hebben en de markt gezien hebben lopen we naar de kroeg. Ik bestel bier en ben 19 Dollar kwijt. Ik vraag wat het dan kost, maar het klopt. Blijkbaar andere tarieven als er live muziek is. Nadat we het biertje half op hebben krijg ik een SMS van Robert en Johan en die vertrekken ook naar de kroeg. Als we gezamenlijk nog een rondje hebben genuttigd gaan we voor hun nog ff naar de markt, daar ze nog niet gegeten hadden. Helaas was de markt al klaar. OP naar een restaurant, maar ik haak af want ben bek af. Als ik om 23:00 uur in mijn kamer ben heb ik weinig nodig om de slaap te vatten.
Vrijdag doorreis naar de trekking 7 maart
Ik word zo waar gewekt door mijn wekker. Al met al zeer goed geslapen, want mijn wekker stond op 6:35 uur. Na douche, ontbijt en koffer pakken ga ik naar beneden. Ik zie nog niemand en Claudine en de chauffeur ontbijten in het restaurant. Aangezien het 07:21 uur is koop ik nog ff een kwartier internet, om de laatste foto’s te uploaden. Dat lukt aardig. Rond 07:55 uur vertrekken we naar de modderpoelen in Wai-o-tapu. Aangezien het nog vroeg is als we aankomen bij het geothermische park Wai-o-tapu is het nogal mistig. We maken uiteraard wel foto’s, maar blijken door de mist toch wel vaag. Als de tijd vordert klaart het op en wordt het weer warm en zonnig. De verschillende soorten terrassen met borrelende massa maakt het wel interessant. Ook de kleuren variëren en dat komt door de verschillende ijzersoorten. We brengen een ander half uur rond in het park en gaan dan door met de bus naar de geiser Lady Knox. Dit is een hele voorstelling en de geiser wordt gestimuleerd om uit te barsten. Op zich wel grappig, maar komt mij erg onnatuurlijk over. Er zijn zo’n honderd mensen die dit schouwspel bekijken. Na deze voorstelling gaan we weer in de bus richting Huka Falls. We komen daar rond 10:40 uur aan en zien dat de Waikato rivier een wilde waterval is. Behoorlijk indrukwekkend. Na enkele plaatjes geschoten te hebben, beginnen we met de wandeling naast de rivier. Mooie uitzichten over het heldere water en lopen stroom opwaarts en dus omhoog. Het weer is magnifiek en het is heerlijk om hier te lopen. Na een uur komen we bij een riviersplitsing aan waar warm en koud water bij elkaar komen. Mensen zitten heerlijk in de warm water pool en genieten daar zichtbaar van. We lopen nog een stuk verder en worden op een plek weer opgepikt door Lance, onze chauffeur. We gaan vertrekken naar Taupo, een stad aan het grootste krater meer hier en daar gaan we ook lunchen. We hadden al met Lance afgesproken dat we met hem naar de Tai zouden gaan. Als we in de stad aankomen gaan we dus met zijn vijven richting de Tai. Onderweg zijn anderen ergens anders gaan zitten. Echter eenmaal bij de Tai sluiten er nog 5 aan. Het eten is heerlijk, wel wat scherp, hopelijk heb ik daar morgen tijdens de trekking, geen hinder van. Het uitzicht over het meer is geweldig. We zien ook de vulkanen van Whakapapa, waar we morgen de trekking hebben. We vertrekken richtin Whakapapa en maken onderweg nog wat foto-stops. Eveneens gaan we bij een supermarkt boodschappen doen, om bij de trekking en de ontbijten, genoeg proviand te hebben. Voor de trekking van 8 a 10 uur moeten wel genoeg vocht hebben. Na deze inkopen gaan we nog ff naar het informatiecentrum van Whakapapa(spreek uit Fuck a pappa, geen grapje), om kennis te nemen van de tocht en de gevaren in de bergen. Aangezien iedereen mee gaat wordt er toch met klem benadrukt dat het in de bergen koud kan zijn. En met name als het weer omslaat. De weervoorspellingen zijn goed, maar je weet nooit. Na deze info zetten we koers naar onze onderkomens. We zijn rond 17:30 uur bij het hotel. Ik heb een gave kamer met uitzicht op de vulkaan die ook voor de Lord of the rings is gebruikt. Het weer is prachtig, het uitzicht is wijds en er bloeit zelfs heide. Een panorama foto bevestigt mijn mooi uitzicht. Doordat het zo idyllisch is, doe ik mijn trainingsbroek aan en pak mijn laptop om buiten met een glas wijn, met uitzicht op de vulkaan, mijn verslag te doen. De anderen gaan beneden borrelen. Ik hoor de stem van Claudine overal bovenuit. Als ik met het verslag klaar ben ga ik de foto’s op de laptop uitzoeken en loop naar beneden om wifi- internet te kopen en verslag en foto’s te uploaden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 23877

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: