wellington stad - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu wellington stad - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

wellington stad

Door: elkrommo

Blijf op de hoogte en volg rob

10 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wellington stad – dag 12
Om 09:00 uur gaan we met z’n vieren richting de haven en onderweg kijken we waar we kunnen ontbijten. Als we een leuk plekje hebben gevonden, bestellen we koffie en verschillende varianten van een eieren ontbijt. Ik heb de spaanse met chorizo. We kletsen wat en praten na over gisterenavond. Als de buiken vol gestopt zijn, vertrekken we richting het nationaal museum “te papa”. Het is wederom prachtig weer en eigenlijk zonde om in een museum te zijn, maar een stukje geschiedenis en cultuur kan geen kwaad. In het prachtige museum zijn verschillende exposities en wordt uiteraard verteld over Maori’s en hoe de Engelsen zich op een gegeven moment als heerser gingen gedragen. De treaty, de overeenkomst tussen de Engelsen en Maori’s is daar een voorbeeld van. Ook zijn er allerlei voorwerpen, zoals boten, huizen etc van de oude Maori tijd. Tevens is er een hele verdieping over de vulkanen en de breuklijn waar Nieuw Zeeland op ligt. Verrassende informatie over temperaturen in de aardbol en de diepte daarin. Daarnaast is er veel te zien over de flora en fauna op en rond Nieuw Zeeland. Zoals natuurlijk de Kiwi en de Walvis. Al met al brengen we drie uur rond in dit prachtige en interessante gebouw. We lopen weer langs de kustlijn richting de “cable car”, een treintje zoals in San Fransico. Aangezien er een lange rij staat en lunchtijd is, besluiten we eerst te gaan lunchen. Rond 13:30 uur gaan we het weer proberen. Er staat wel weer een rij, maar is acceptabel. Om 14:00 uur gaan we naar boven, naar de Botanische tuin. De rit is grappig, maar kort. Boven in de tuin aangekomen, blijkt dat de spieren toch wel een klap hebben gehad. Zowel de beenspieren als mijn onderrug zijn gevoelig. Gelukkig ervaren de anderen het ook . We moeten in de tuin toch weer afdalen en dat gaat soms gepaard met gekreun. De tuin is aardig, maar niet spectaculair. Het is wel druk in de rozentuin en de begonia kas. Als we het wel hebben gezien komen we nog een watervalletje tegen en zetten koers omlaag naar de stad. We crossen een uitgestrekte begrafenistuin door die in 1964 is doorkruist door de rondweg van Wellington. Best een vreemde gewaarwording en heeft ook behoorlijk wat voeten in de aarde gehad. Eenmaal in het centrum aangekomen zetten we koers richting een zonnig terras. Wat een magnifiek weer is het. Het is erg ongewoon voor Wellington, dat beaamde een Nederlander die we tegenkwamen, die hier werkte. Gelukkig maar, geen wind veel zon lekker bier op het terras . We nemen er 1 en besluiten rond 16:45 uur naar het hotel te gaan om ff te chillen. Om 19:00 uur spreken we af in de lobby. Ik heb onderweg ff 2 kaarten gekocht en ga die schrijven voor Juna en Floor. Tevens ff lekker op bed mijn verslag maken, douchen en candy crush’n. Daarnaast mijn spullen voor morgen klaar maken, want morgenochtend gaan we vroeg naar het vliegveld en vliegen naar Picton op het Zuider eiland. Daarna aansluiten een hike(pittige Queen Charlotte extended walk) van 6 uur!

• 10 Maart 2014 - 07:36

Gerard:

Ondanks alle cultuur denk ik toch dat jou de hikes en niet alleen de spieren :o) de meest memorabele herinneringen geven. Maar wat beter dan de city dingen voor de geeigende acculaadmomenten, gastronomische kennismakingen, cultuurhistorische verdieping en wijntje/geintje - dat doe je goed daarmee zo te lezen haha. Goeie voorzetting Rob!! En proficiat nog met je dochter niet te vergeten

• 11 Maart 2014 - 16:44

Rein:

ziet er allemaal fantastisch uit neef,super leuk om te lezen en wat een prachtige foto's,geniet ervan,groetjes rein.