reisdag wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu reisdag wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van rob krommenhoek - WaarBenJij.nu

reisdag wellington

Door: elkrommo

Blijf op de hoogte en volg rob

09 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Reisdag 11 naar Wellington
Vandaag weer fris opgestaan zonder pijntjes, maar dat kan nog komen natuurlijk. Ik neem een bak koffie, smeer broodjes voor onderweg en ga alles pakken. Het is weer een prachtige dag. Net zoals in Nederland. Zelfs een warmte record op 8 maart. Zondag, wanneer Juna haar verjaardag viert wordt het 20 graden. Als ik klaar ben loop ik naar de receptie en lever mijn sleutel in. Lance staat al bij de bus en ik gooi mijn spullen in de aanhanger. Iedereen druppelt binnen en we kunnen rijden om 1 minuut voor 8. Dat gaat toch netjes elke keer. Aan discipline geen gebrek. Onderweg zien we mooi heuvelachtige vergezichten en soms afwisselend met een rivier of bos. Aangezien we allemaal hangerig zijn zet ik mijn hoofdtelefoon op en ga lekker muziek luisteren. Om rond 10:30 uur hebben we een koffiestop en moeten voor de lunch wat meenemen, want weg gaan boven op de berg bij Wellington(Mount Victoria), deze lunch opeten. Als we rond 13:30 uur Wellington naderen zien we een grote haven en een heel groot stadion van de plaatselijke rugbyclub. Rugby is in Nieuw Zeeland de belangrijkste sport. We doen een soort side seeing tour en eindigen deze op de Mount Victoria. Vanuit dit punt kan je de stad goed overzien. Het vliegveld, waar wij overmorgen vertrekken aan de ene kant en aan de andere kant het drukke leven van Wellington(Windy Wellewood). De naam doet de stad eer aan, want er staat een stevige koele bries. Wellington ligt net zoals San Francisco op de breuklijn. Vroeger zat Nieuw Zeeland vast aan Australië. Na de lunch en sight seeing rijden we richting het hotel. Helaas heb ik geen kamer alleen meer. De kamer is een stuk kleiner dan we gewend waren. Ik deel de kamer met Johan. Maar goed veel zullen we niet op de kamer zijn. De internetverbinding is hier gratis en goed. Rond 15:00 uur gaan we via de Cuba straat richting de haven. We vervolgen onze wandeling richting de regeringsgebouwen en werken gelijk de bezienswaardigheden af. Daarna gaan we terug richting haven, onderweg komen we allerlei “soccer” toeschouwers tegen, want de voetbalclub speelt thuis. Aangezien we om 18:45 uur afgesproken hebben om gezamenlijk afscheid te nemen van Lance, onze chauffeur, kunnen we niet naar het stadion. We zoeken een relaxt terras op en verwennen ons met kostbaar vocht. Na de tweede ronde vergezelt Lance ons ook met een bezoek. Hij vond het wel leuk om ons op te zoeken. En zei dat hij ons hier wel had verwacht. We hebben een hoop lol en drinken er nog 1. Doordat we Lance bij ons hadden maakte de tijd niet zo heel erg uit. We kwamen dus ook iets te laat in het restaurant. Aangezien we Hilde nog moesten betalen voor het afscheidsgeschenk van Lance, deden we dat stiekem. Vervolgens kreeg ik de enveloppe en kaart, daar mij gevraagd was om de speech te doen. Dit vanwege he feit dat ik het meest amicaal met hem omging, vermoed ik. Toen iedereen zijn bestelling had doorgegeven en aan een drankje zat, heb ik Lance namens de groep bedankt. Het etentje was zeer gezellig en we maakte er een leuke avond van. Uiteindelijk namen we in het hotel nog een afzakkertje en heb ik nog geskyped met het thuisfront, want vandaag viert Juna haar verjaardag. Rond 23:30 uur lag ik in bed. Johan lag al gauw te snurken, dus dat krijg je als je met z’n tweeën op een kamer ligt. Ik vat gelukkig ook snel mijn slaap. Om 04:00 uur ben ik wakker en na een pitsstop probeer ik nog wat slaap te pakken. Als Johan om 06:30 uur naar de WC gaat. Ga ik eruit en neem laptop en telefoon mee naar beneden, om nog te skypen. Eerst met Floor gefacetimed. Daarna met mijn moeder, Wim, Marjolein en Juna geskyped. Ze hadden het gezellig gehad. Ik schrijf mijn verslag en lees alle leuke reactie op mijn voorgaande stukken. Erg leuk om te lezen dat iedereen zo enthousiast is over mijn proza. Vandaag zullen we in de stad gaan struinen, aangezien we om 09:00 uur met de boys hebben afgesproken kan ik mooi nog ff gaan douchen, nadat ik dit deel de ether in heb geschoten

  • 09 Maart 2014 - 22:38

    Veron:

    Leuk om je verslagen weer te lezen, alsof je ook een beetje mee op rondreis bent. Mooie indrukwekkende dingen allemaal. Proficiat met Juna. Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2017

laatste dag Zanzibar

30 Juni 2017

4de dag Zanzibar

29 Juni 2017

3de dag Zanzibar

28 Juni 2017

2de dag Zanzibar

28 Juni 2017

Zanzibar-1
rob

elkrommo goes to Tanzania

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 23878

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: